Sygeplejerske søges til Akutmodtagelsen, Kolding Sygehus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Da et par af vores rigtig dygtige sygeplejersker, er blevet udvalgt til Anæstesien, åbner vi nu op for en fast stilling pr. 1/10-23 eller efter aftale.

Brænder du for at gøre en forskel for den akut syge patient og stå i front sammen med dine kollegaer, når der er mest brug for det? Ønsker du at være med til at videreudvikle Danmarks bedste Akutafdeling, så er det dig vi vil have med på holdet pr. 1. oktober 2023.

I Akutafdelingen har du mulighed for at stå i forreste række, når vi modtager akutte patienter med pludselig opstået behov for vurdering, behandling og pleje. Vi er hjertet på Akutsygehuset, Kolding, og vi modtager akutte patienter fra alle specialer hele døgnet. Vi søger dig der har flere års erfaring. Det kunne være fra sengeafsnit eller lignende.


Akutafdelingen består af 3 zoner:

I Zone 1 modtages primært patienter med mindre skader (skadestuen), alle ortopædkirurgiske patienter og traumepatienter.

I Zone 2 modtages primært medicinske og kardiologiske patienter. Til Zone 2 hører også kritisk kald og hjertestop kald.

I Zone 3 modtages primært organkirurgiske, karkirurgiske, neurologiske og gynækologiske patienter. Til Zone 3 hører også trombolyse kald, DAKIR kald og Center for Voldtægtsofre.

I Zone 4 modtages de organkirurgiske og medicinske patienter som i henhold til visitationen vurderes som forløb, der afsluttes samme dag.

Vi søger en erfaren sygeplejerske til zone 2 eller zone 3. Når du starter i Akutafdelingen starter du i en zone for at fordybe dig og få gode sociale relationer, men inden for et år oplæres man til at kunne være i både zone 2 og 3.

Arbejdet i en Akutafdeling:

Du vil varetage patienternes akutte forløb, mens de er i Akutafdelingen. Du har en væsentlig rolle i at skabe et godt og trygt forløb for patienterne der udskrives. Dette i samarbejde med afdelingens 3 udskrivelseskoordinatorer og den tværsektorielle koordinator i Akutafdelingen. Derudover har vi et meget tæt samarbejde med lægerne i de forskellige specialer.

Vi arbejder aktivt med Excellent sygepleje, og det forventes at du bidrager aktivt til udviklingen af denne. Desuden arbejder vi med implementeringen af Akutplanen for Region Syddanmark, hvilket du også vil involveres i.

Sygeplejeopgaverne er kendetegnet ved:

  • Varetagelse af modtagelse, behandling og pleje omkring egne patienter – med kollegaer tæt på ved behov for sparring.
  • At sikre det optimale forløb for den enkelte patient og skabe hensigtsmæssige, smidige og meningsfulde behandlingsforløb og overgange for både patient og pårørende.
  • At vi arbejder med udgangspunkt i Sygehus Lillebælts værdier.
Vi kan tilbyde dig:

  • At arbejde hver 3. weekend i 12 timers vagter eller hver 2. weekend i 8 timers vagter, efter dit ønske.
  • At arbejde dag/aften eller i alle tre vagtlag hvis du har et ønske om det.
  • Stor indflydelse på egen vagtplan med vagtplanssystemet HosInfo og Ønskeplan, som giver dig en unik mulighed for at tilrettelægge din egen vagtplan
  • Fantastiske kollegaer der tager hånd om hinanden. Vi er forskellige i alder og anciennitet, og vi vægter arbejdsmiljøet højt med plads til netop denne forskellighed. Der arrangeres ofte sociale arrangementer uden for arbejdstid.
  • At blive en del af et fagligt stærkt team, hvor din evne til at samarbejde på tværs af fag og kultur er medvirkende til gode løsninger.
  • En grundig introduktion, hvor vi har udviklet et gennemarbejdet og veltilrettelagt introprogram. Du får tildelt mentorer og vi tilrettelægger dit introforløb med udgangspunkt i din erfaring. Derudover er der planlagt undervisning i bl.a. ABCDE, triage, sepsis, ketoacidose, EKG tolkning, sygepleje ordineret medicin, dokumentation, klargøring til OP og meget mere, hvilket planlægges uden for introperiode.
  • Vi har regelmæssig teamtræning med de faggrupper, som indgår i modtagelsen og behandlingen af patientgrupperne. Vi har uddannede SIM instruktører i afdelingen.
  • Alle uddannes med vores 3 dages FAM intro program, som kvalificerer dig til diplommodulet FAM Basis og de efterfølgende diplommoduler. Der er også stor mulighed for at opøve kompetencer inden for ledelse og organisering på sigt i vores koordinerende funktioner i afdelingen, fx zoneledere, flowmaster/visitator eller flowkoordinator.
Vi ønsker at du:

  • Har interesse i og lyst til den akutte sygepleje, hvor ingen dage er ens.
  • Har lyst til at møde nye mennesker hver dag og har gode relations- og samarbejdsevner.
  • Er serviceorienteret, kreativ i din sygepleje og evner at rumme nye udfordringer.
  • Vil vægte det gode arbejdsmiljø højt og bidrager positivt hertil.
  • Kan få ca. 24 aftenvagter over 12 uger til at harmonere med privatlivet.
Spørgsmål

Du er meget velkommen til at høre mere hos:

Oversygeplejerske for Zone 2, Marianne Toft, mail: Marianne.Toft@Rsyd.dk Tlf. 76363343

Oversygeplejerske for Zone 3, Lasse Bay Hedevang, mail: Lasse.Hedevang@Rsyd.dk Tlf. 76363218

Oversygeplejerske for Zone 2 og visitationen, Mona Lynge Thomhav, mail; Mona.Lynge.Thomhav@rsyd.dk. Tlf. 76 36 21 65

Du kan få mere at vide om sygehuset og afdelingen på hjemmesiden via dette link (klik her).


Ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold efter overenskomst med Dansk Sygeplejeråd.

Vi indhenter børneattest, inden endelig ansættelse.


Ansøgning

Send din ansøgning via linket i stillingsopslaget senest d. 23.08.2023.

Der afholdes samtaler den 29.08.2023

Du bedes oplyse mindst en reference.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sygehus Lillebælt, Vejle Sygehus, Beriderbakken 4, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=198&ProjectId=226170&DepartmentId=6711&MediaId=2511&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886506

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet