Strategisk bygherrerådgiver til Kommunale Ejendomme ved Vejle Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Er du analytisk og strategisk? Er du arkitekt, konstruktør eller ingeniør, og brænder du for at skabe bæredygtige rammer for morgendagens kernevelfærd for store og små i Vejle Kommune? Så er det måske dig, vi er på udkig efter til vores bygherrerådgivningsteam.

Du bliver ansat i Kommunale Ejendomme, som er en del af chefområdet Facility Management & Ressourcer i Teknik & Miljø ved Vejle Kommune. Du får her en unik mulighed for at være med til at præge området og fremtiden. Bidraget til den grønne omstilling og reduceret klimaaftryk står blandt meget andet højt på dagsordenen, såvel som et vedvarende fokus på at fastholde Vejle Kommune som en attraktiv arbejdsplads.
 Om jobbet

I afdelingen Kommunale Ejendomme i Teknik & Miljø rådgiver vi fagforvaltningerne i alle anliggender om bygninger og byggeri, og vi er med helt fra de første analyser baseret på prognoser, til udvikling af visioner, til deltagelse i alle faser i forbindelse med nybyggeri og ombygning, til vedligeholdelse og renovering mange år senere. I årene fremad er vi en væsentlig aktør ift. at realisere Vejle Kommunes Klimaplan 2020-2050 gennem et øget fokus på udvikling af bæredygtigt byggeri, herunder bl.a. ved at energieffektivisere og –renovere de mange bygninger, der danner rammen om aktiviteter og kernevelfærd i Vejle Kommune.
Som bygherrerådgivere er vi fagforvaltningernes tætte samarbejdspartner, og vi er stærkt optaget af at yde en rådgivning, der af vores samarbejdspartnere opleves som professionel, af høj kvalitet, serviceorienteret og fleksibel. Vi skal kunne indgå i de strategiske drøftelser og overvejelser, have fokus på og forståelse for processer og vigtigheden af heraf, ligesom vi skal evne at facilitere forvaltningsmæssige og politiske fora. Det er samtidigt vigtigt, at vi på den ene side forstår kundens behov men på den anden side også tør stille spørgsmål og udfordre med vores faglighed som grundlag.
Du er med helt fra den spæde start og kan rådgive samt udfolde processer på både abstrakt og konkret plan i tæt samspil med kunder og interessenter. Det er også dig, der udarbejder procesplanen, beskriver produktet, definerer roller og organisering, estimerer tidsforbrug og økonomi, og får et aftalegrundlag på plads med kunden. I processen leder du projektet, og inddrager relevante parter og kolleger, ligesom du faciliterer aftalte møder med interessenter på alle niveauer fra brugere, over styregruppe til politiske udvalg og byråd. Det er med andre ord dig, der udvikler og aftaler ydelsen, er med til at bemande opgaven, og dig der skal have den robusthed og det mod, det kræver at gå forrest, stå i frontlinjen, følge op, styre projektet samt sikre, at vi kommer i mål til kundens store tilfredshed. Du skal være i stand til at bringe din faglige baggrund, viden og erfaring i spil og inddrage visioner og politikker, herunder bl.a. strategi for bæredygtigt byggeri og arkitekturpolitikken, i løsninger og rådgivning.
Som kundens strategiske rådgiver er det vigtigt, at du tænker helhedsorienteret, strategisk og analytisk og er i stand til at holde opgaverne på et program-/konceptniveau tilpas længe til at medtænke Vejle Kommunes øvrige strategier og politikker i løsningen. Det kalder vi at skabe synergi og merværdi i løsningerne.
Bygninger og byggeri udgør de fysiske rammer og skal på hensigtsmæssig vis understøtte de mangfoldige aktiviteter og den kernevelfærd, der udspiller sig i en kommune. Derfor er det også vigtigt, at du er nysgerrig på den kommunale kerneydelse i de projekter, du leder, samt at du har, eller udvikler, viden om de centrale velfærdsområder, så du er i øjenhøjde og forstår, hvad det er der på spil.
Du skal kunne begå dig på alle niveauer i organisationen og have lyst til at samarbejde med en bred kontaktflade bestående af fagforvaltninger og mange decentrale ledere. Ligeledes forudsætter det, at du har lysten til også at samarbejde med en lang række eksterne parter og interessenter på mange forskellige niveauer. Opgaverne kræver dels, at du kan holde fast i din personlige integritet, dels at du er i stand til at udvikle og fastholde langvarige relationer.
Du vil i jobbet få mulighed for at varetage en række konkrete projekter og opgaver i samarbejde med dine kolleger i Kommunale Ejendomme:
 Ansvars- og arbejdsopgaverne består i
 

  • kundekontakt og udvikling af ydelser
  • udarbejdelse af analyser, drøftelses- og beslutningsoplæg
  • facilitering af beslutnings- og brugerprocesser
  • ramme- og igangsætning samt opfølgning på opgaver
  • programmering, udbud, kontrahering og opfølgning i forbindelse projektering og udførelse af byggeri
  • rådgive og understøtte byggeudvalg/bygherreudvalg/styregrupper og/eller de decentrale enheder, alt efter projektets karakter, i forbindelse med byggeopgaver
  • udarbejdelse af politiske sager
  • evt. projektering og projektledelse i mindre omfang
     
Vi forestiller os, at du
 
  • har en relevant faglig baggrund som arkitekt, konstruktør eller ingeniør og en solid erfaring med dig
  • har strategisk flair og analytisk forståelse
  • har kendskab til velfærdsområder og aktiviteter i en kommunal kontekst
  • har dybdegående kendskab til gældende love og regler, herunder entreprise- og udbudsret
  • kan samarbejde og kommunikere med mange forskellige interessenter på forskellige niveauer, kolleger, faggrupper og politikere
  • har overblikket til at tænke og designe processer
  • tør sætte grænser og stille udfordrende spørgsmål
  • har en sund nysgerrighed på, hvordan vi tænker brugerinddragelse
  • har en skarp pen og kan formulere dig præcist, både mundtligt og skriftligt
  • er robust, åben, imødekommende og empatisk
  • kan arbejde selvstændigt og påtage dig ansvaret for kvalitet og fremdrift i løsningen af opgaverne
  • har lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk ledet organisation
  • kan sikre effektivitet og progression i en omskiftelig politisk organisation
     
Vi tilbyder
 
  • et afvekslende, fleksibelt og udviklende job i en dynamisk kommune i vækst
  • selvstændigt ansvar for, og stor grad af indflydelse på, egne opgaver
  • tværfagligt miljø og en bred kontakt- og samarbejdsflade internt som eksternt
  • positive, kompetente og hjælpsomme kollegaer i et uformelt og socialt arbejdsklima
  • en arbejdsplads beliggende på Kirketorvet i Vejle – tæt ved offentlig transport
 Om os

Området Facility Management & Ressourcer i Teknik & Miljø består af fire afdelinger - Kommunale Ejendomme, Materielgården, Ressourcer & Genbrug og Rådhusservice. Vi er ca. 220 dedikerede medarbejdere og heraf 12 ledere. Vi er et mangfoldigt område, og vores medarbejdere har vidt forskellige faglige baggrunde.
I området ser vi os selv som helt afgørende medspillere for den grønne omstilling, for at skabe de bedste rammer, der sikrer den strategiske og fysiske udvikling og drift af Vejle Kommune, der fastholder Vejle som en attraktiv arbejdsplads og medvirker til at understøtte byrådets vision om, at Vejle Kommune er et sted, hvor vi kan bo og leve i balance. Aktuelt er vi i afdelingen i gang med at implementere den nye "Strategi for bæredygtigt byggeri."
Det tværgående samarbejde er helt afgørende i denne sammenhæng, og begreberne effektiv drift, optimering, vækst, samskabelse, bæredygtighed, udsyn, god service og gode oplevelser er centrale elementer i vores hverdag.
I Kommunale Ejendomme er vi 26 medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer. Afdelingen er organiseret i tre faglige teams, der er ansvarlige for bygherrerådgivning, projektering & FM samt vedligehold og energi.
Vi lægger vægt på stor selvstændighed i opgaveløsningen og har fokus på det gode arbejdsliv. Desuden er samarbejde, åbenhed, kreativitet og trivsel vigtigt for os.
 Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst og regler om ny løn.
 Flere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Hanne Flø Stig på 4047 3945 eller på mail hafst@vejle.dk

Du kan læse mere om os på www.vejle.dk
Her kan du også kan læse mere om vores ambitiøse klimaplan, arkitekturpolitik og strategi for bæredygtigt byggeri.
 Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest den 20. juni 2023.
Vi har ansættelsessamtaler den 22. juni 2023 og anden samtale den 26. juni 2023.
 Profilanalyse

Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med 2. samtale, ligesom der indhentes referencer inden eventuel ansættelse.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=213d71a0)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Kirketorvet, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=213d71a0&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845599

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet