BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du uddannet cand.jur., søger du en stilling med høj faglighed og gode muligheder for sparring, og vil du bidrage til Teknik & Miljøs ambitioner gennem professionel og serviceminded rådgivning og sagsbehandling, så læs videre her.
Om jobbet
Vores jurister er rådgivere for alle dele af forvaltningen. Dine arbejdsopgaver vil navnlig være:
- Juridisk rådgivning af en af Teknik & Miljøs afdelinger i konkrete sager indenfor eksempelvis byggelovgivning, lovgivning vedr. vand- og naturbeskyttelse eller almen boliglovgivning,
- Kvalitetssikring i relation til overholdelse af forvaltningsloven, offentlighedsloven og kommunalfuldmagten, herunder aktindsigter og datasikkerhed,
- Kvalitetssikring af forvaltningens afgørelser om henstillinger, påbud mv.,
- Generel juridisk rådgivning af forvaltningen, som kan spænde over formidling af komplekse juridiske problemstillinger til chef-/ledergruppen til en mere generel vejledning eller undervisning af kollegaer i Teknik og Miljø.
Du vil blive en del af et energisk team, hvor du har dine egne ansvarsområder, men altid kan sparre med dine kolleger.
En dag på kontoret vil typisk bestå af en kort morgenbriefing i teamet om, hvad man hver især aktuelt arbejder med og derefter rådgivning af- og møder med interne og eksterne interessenter. Alle dage er dog uforudsigelige, og det sker ofte, at der kommer en hastesag, som skal prioriteres frem for det planlagte.
Vi tilbyder dig
Et godt arbejdsmiljø. Du vil blive en del af et energisk team, som udover at være meget
fagligt kompetente kollegaer også er søde og humoristiske at arbejde sammen med.
I stillingen som jurist i Teknik & Miljø vil du blive udfordret med en bred vifte af
opgaver og få indblik i betjening af politiske udvalg.
Du vil opleve, at her er "højt til loftet" og opbakning til at bære gode idéer videre. Der er mulighed for at få et stort netværk og for at samarbejde med mennesker med vidt forskellige faglige baggrunde.
En af Teknik & Miljøs værdier er at udvikle de rette kompetencer. Hvis du har uudnyttet potentiale vil vi gøre, hvad vi kan for at dyrke og udvikle dette potentiale.
Vores arbejdsplads ligger i centrum af Vejle med placering lige ved siden af Vejles banegård. Der er kantine tilknyttet Teknik & Miljø.
Hvem er du?
Du er uddannet cand.jur. og har gerne erfaring med arbejde i en offentlig organisation. Stillingen kan indeholde mange store og komplekse opgaver, og har du blot erfaring med en del af ovenstående og en stor interesse generelt inden for det miljøretlige område, modtager vi også gerne en ansøgning fra dig.
Derudover skal du være skarp og præcis i både skrift og tale, og du skal have lyst til at dele din viden med andre. Du skal kunne fungere som en god og ligeværdig sparringspartner i hverdagen for Stabenes samarbejdspartnere. I praksis betyder det, at du kan sætte dig i andres sted og tænke udefra og ind.
Vi lægger vægt på, at du er åben og nysgerrig og vil bakke op om udviklingen i Teknik & Miljø og Vejle Kommune. Det forudsætter, at du selv har lyst til at udvikle dig sammen med os og levere en service, der er ud over det forventelige.
Om os
Vejle Kommune har fuld fart på udviklingen. Vi har en befolkningstilgang på ca. 2000 borgere om året, nye virksomheder flytter til, og flere boliger skyder op. Teknik & Miljø er en effektiv forvaltning, der går foran i den strategiske og fysiske udvikling i kommunen. Desuden udvikler vi hele tiden den måde, vi leverer service til borgerne på.
Stabene består af 5 afdelinger med i alt ca. 80 dedikerede medarbejdere, heraf 5 ledere. Du vil opleve kompetente og topmotiverede kolleger, som ser sig selv som afgørende medspillere i forvaltningens ambition om at skabe rammebetingelser, der understøtter den strategiske og fysiske udvikling og drift af Vejle Kommune.
Jura-teamet er placeret i afdelingen Politik & Jura i Stabene. I afdelingen finder du også Ejendomsadministration, Skadedyrsteamet og Politiske Dagsordener. Vi er i alt 15 kolleger i afdelingen og har til huse i den administrative del af Teknik & Miljøforvaltningen.
Stabene består desuden af HR, Kommunikation & Support, Økonomi & Analyse, Kørsel & Controlling samt Den Boligsociale Helhedsplan.
Ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst. Stillingen er en fuldtidsstilling, arbejdsstedet er Vejle Kommune Teknik & Miljø, Kirketorvet 22 i Vejle. Stillingen er til besættelse pr. 1. oktober 2023 eller efter nærmere aftale. Vi opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
Flere oplysninger
Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at tage fat i jurist Laura Nielsen på tlf. 20 32 42 03 eller afdelingsleder Claus Guldbrand på tlf. 29 29 36 22.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest søndag den 13. august 2023.
Vi forventer at holde 1. samtale fredag den 18. august 2023 og 2. samtale tirsdag den 22. august 2023.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f52f8823)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Kirketorvet, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=f52f8823&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878013