Faglig konsulent til Familieafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Lige nu står vi og mangler en faglig konsulent, så hvis du er uddannet socialrådgiver og har indgående kendskab til kommunalt myndighedsarbejde efter Servicelovens børneparagraffer, skal du endelig læse videre!
 Lidt om afdelingen:
Familieafdelingen hører under Familie og Forebyggelse, der ligeledes omfatter Sundhedsplejen, Børn og Familiecenteret, Tværfagligt Center for Børn og Unge, Familieplejen samt døgninstitutionerne Bifrost, Børn og Ungecenter Vejlefjord samt Faarupgaard. Vi er en stor afdeling med i alt ca. 90 ansatte.

Familieafdelingen har 1. januar 2023 omorganiseret ud fra den kommende Barnets Lov hvor vi arbejder med en koordinerende rådgiver og ud fra et helhedsorienteret mindset, med fokus på borgerinddragelse, tværfagligt samarbejde samt inddragelse af netværk og civilsamfundet.

For at komme i betragtning til jobbet søger vi en socialrådgiver/socialformidler, som har minimum 5 års erfaring som rådgiver på børne- og ungeområdet og/eller med sagsbehandlererfaring (målgruppevurderinger vedr. §41, § 42 og §84) fra Handicapområdet.
 Om jobbet
Som faglig konsulent i Familieafdelingen er du meget tæt på opgaveløsningen ved at være en nær sparringspartner til rådgiverne og teamlederne i dagligdagen.

Som faglig konsulent er det af afgørende betydning, at du kan bevare blikket for den helhedsorienterede sagsbehandling og for den tidligt forebyggende indsats.
I jobbet indgår du i det fælles ansvar for at sikre god kvalitet i det socialfaglige arbejde uanset hvilke problemstillinger/livsomstændigheder, vi møder i samarbejdet med børn/unge og familier.

Den personalemæssige ledelse af dig vil være placeret ved lederen af Familieafdelingens Administration og Modtagelse, mens din primære opgaveløsning vil være med kobling til Børneteamet og i tæt samarbejde med lederne af de to teams i forhold til at sikre kontinuitet i opgaveløsningen.

Som faglig konsulent i Familieafdelingen bidrager du med viden og erfaring til den faglige ledelse og koordination af teamet. Faglig konsulent har ikke ansvar for personaleledelse, men samarbejder tæt med ledelsen om den faglige og organisatoriske retning i afdelingen.

Du er opdateret på lovgivning, udmøntning og overholdelse af interne kvalitetsstandarder. Du indgår i faglig sparring og sikrer, at medarbejderne er fagligt opdaterede og bistår medarbejderne i svære sager. Du påtager dig helt naturligt enkelte, presserende sagsbehandlingsopgaver, fx når der er spidsbelastning i afdelingen, eller når der er spændende udviklingsopgaver. Du er opmærksom på at der skal være ligevægt mellem behov, indsats og økonomi i de faglige vurderinger – samtidig er du risikovillig og kan indgå i kreative løsninger, når det er relevant for opgaven. Du er grundlæggende optaget af, at børn og deres familier kan have brug for en hånd i ryggen, for at blive livsduelige. Du indtænker derfor naturligt næste udviklingstrin og hvad daginstitutioner, skoler, øvrige samarbejdspartnere, netværk og civilsamfund også bidrager med ift. den helhedsorienterede sagsbehandling.

Du er teamledernes socialfaglige sparringspartner, og sammen arbejder I på at udbrede en teamkultur med fokus på åbenhed, selvrefleksion og organisatorisk læring.
 Vi lægger vægt på:
At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler og har indgående erfaring med kommunalt myndighedsarbejde efter Servicelovens børneparagraffer og er i stand til at vejlede og koordinere mellem de forskellige teams i afdelingen. Du må meget gerne være nysgerrig på den kommende Barnets Lov og allerede nu have orienteret dig i de kommende lovændringer.
Det er vigtigt, at du har forståelse for og indsigt i fagligt at kunne understøtte at være specifik og realistisk ift.  Målbeskrivelser. Og du ved, at et konstruktivt samarbejde mellem udfører og myndighed på tværs af afdelingen er afgørende for at indsatsen lykkes.
Du er fagligt dygtig, kvalitetsbevidst og parat til at tage egen praksis op som genstand for refleksion i dialogen med rådgiverne i afdelingen. Og du er tillidsvækkende, dialogsøgende og handlekraftig, og trives med at gå foran i sager og situationer, som udfordrer de enkelte teams eller kollegaer.
Det er vigtigt, at du kan være lydhør, tydelig og kravsættende på en rolig og anerkendende facon – også i samarbejdet med forældre og samarbejdspartnere.

Derudover er det en fordel, at du:

  • Er god til systematisk helhedsorienteret sagsbehandling, tænker helt naturligt netværk og civilsamfund i opgaveløsningen og har gode formuleringsevner, både mundtligt og skriftligt.
  • Kan sikre lovmedholdeligheden, gennemføre kvalitetstilsyn, ajourføre arbejdsgange, sikre ny viden på området til teamet og genvurdere sager m.v.
  • Er opsøgende på nye og anderledes løsninger og går foran i vejledningen af disse. Du er både proces og resultatorienteret og elsker at komme i mål – både med de menneskelige og administrative opgaver
  • Er en god kollega, der kan bidrage fagligt og socialt til teamet, faglig konsulent-fællesskabet og ledelsen, og som er en god ambassadør for Familieafdelingen såvel internt som eksternt.
 Hvad kan vi tilbyde dig:
Et attraktivt job, der giver mulighed for at afprøve dine tværfaglige kompetencer med meningsfulde opgaver i en borgervendt organisation, hvor man tager livsfaserne alvorligt og indretter strukturer efter borgernes behov. Derudover kan du se frem til:
 
  • Faglige udfordringer med indflydelse og ansvar – og med rig mulighed for at bringe din faglighed i spil og udvikle den fremadrettet.
  • En afdeling i kontinuerlig udvikling.
  • Fagligt fællesskab med 3 andre faglige konsulenter.
  • Gode og dygtige kollegaer og en nærværende og lyttende ledelse.
 Løn og ansættelsesforhold:
Ansættelsen sker i henhold til KL’s overenskomster med en række faglige organisationer om løn og ansættelsesvilkår. Lønnen forhandles i henhold til princippet Lokal Løndannelse.
Der er tale om en 37 timers stilling.
Ansættelsen er med tiltrædelse 1. september 2023 eller snarest derefter.
Ansøgningsfrist: 14. august 2023
Første samtale forventes at finde sted 17. august 2023 og anden samtale 28. august 2023. Såfremt du går videre til anden samtale vil der indgå en case i samtalen.
 Har du lyst til at vide mere?
Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Helle Lindholm Christensen frem til og med uge 29 på telefon 20 22 79 76.  Fra uge 30 kan leder af Modtagelsen og Administrationen Susanne Vind kontaktes på telefon 26 25 52 35.
 Attester
Vi indhenter børneattest og offentlig straffeattest med samtykke.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ac6e7a9b)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=ac6e7a9b&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861943

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet