BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger dig, som vil være med til at skabe fremtidens kommunale kommunikation. Dig, som har energi ind i at anvende mange forskellige kanaler og kommunikationsformer og ikke er bange for at teste idéer af. Dig, som har en passion for god kommunikation i øjenhøjde, byder proaktivt ind og som trives i et dynamisk arbejdsfællesskab på tværs af politik, analyse og kommunikation. Dig, som har politisk tæft, organisatorisk flair og som har lyst til at understøtte lysten til at kommunikere på tværs af organisations- og ledelseslag. Vi søger dig, som måske kan det hele, men også dig, som har lyst til at lære.
Om os:
Du skal vælge os, fordi Vejle Kommune er en spændende kommune med masser af udvikling, professionelle og dygtige medarbejdere, en innovativ kultur og et sted, hvor vi også tør gribe vinden.
Politik, Analyse & Kommunikation er en centralt placeret stab for borgmester, kommunaldirektør og direktion med ca. 20 ansatte. Vi løser som afdeling et bredt felt af opgaver med mange kompetencer og fagligheder: politisk betjening, analyser og data, tværgående projekter og processer inden for fx unge og uddannelse, sundhed, byudvikling, ledelse, presse, intern og ekstern kommunikation og meget meget mere.
Vi arbejder i højt tempo, med stor fleksibilitet og et smil på læben.
For os er god kommunikation en del af kerneopgaven og beslutningsprocesserne fra start til slut. Derfor giver det god mening at arbejde på tværs af vores tre fagområder. Som kommunikationsmedarbejder vil du indgå i en dynamisk og engageret afdeling, der har ansvaret for at formidle politiske beslutninger, projekter og initiativer til borgere, presse og samarbejdspartnere. Du vil være med til at styrke kommunikationen i kommunen og bidrage til at skabe forståelse, engagement og dialog mellem kommunen og borgerne. Dine opgaver løses nogle gange fra kontoret, på feltarbejde, optagelser, hjemmefra eller som aktiv deltager i arrangementer, møder og workshops.
I lyset af byrådets nye vision har vi i 2023 gennem en tværgående proces udarbejdet en ny kommunikationsstrategi. Den sætter retning for hvordan, hvornår og ikke mindst hvorfor, vi vil kommunikere:
Kommunikation er afgørende for, at vi lykkes med visionen, fordi det kan forbinde kommune og civilsamfund i stærke fællesskaber. Intern og ekstern kommunikation bidrager til at afstemme forventninger, skabe tryghed og tillid, innovation, forståelse og handlekraft.
Vi kommunikerer for at fremme det gode liv for alle i Vejle Kommune. Vi gør os fortjent til borgernes tillid ved altid at være troværdige, åbne og ærlige. Vi inviterer til dialog og skaber refleksion, vi informerer og guider venligt. Også om svære emner.
Vores kommunikation afspejler tidens muligheder, udfordringer og tendenser: Øget interesse fra omverdenen, rekruttering, bæredygtighed, sundhed, samfundskriser, demografi, digitalisering og inklusion er nogle af dem. I et mediebillede præget af høj hastighed og med mange nye medier og kanaler og skiftende medievaner i alle livsfaser.
Om jobbet:
Du vil få et bredt spektrum af arbejdsopgaver, som du enten selv varetager eller løser i samspil med dine kollegaer. Det kunne fx være:
- Skrive artikler og opslag til både interne og eksterne platforme
- Udarbejde kommunikationsstrategier og planer
- Understøtte ledelseskommunikation og give sparring, skrive taler
- Håndtere henvendelser fra pressen og skrive pressemeddelelser
- Bidrage til arbejdet med employerbranding sammen med blandt andre HR-afdelingen
- Udvikle indhold til sociale medier, kommunens hjemmeside og nyhedsbreve
- Bidrage til at administrere sociale medier, medieovervågning mv.
- Optage og lære at redigere film i Dreambroker
- Have styr på compliance i forbindelse med systemer – webtilgængelighed, GDPR mv.
- Planlægge, afvikle og lede møder
- Dække events og arrangementer
Vi forventer som sagt ikke, at du er mester til det hele, men din tilgang og lyst til opgaverne og til at lære betyder meget. Derfor håber vi, at du har:
- Stærke skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
- Evne til at formidle komplekse budskaber på en letforståelig måde
- Erfaring med politisk kommunikation og interesse for politik og samfund
- Erfaring med brug af sociale medier, herunder anvendelse af video, fotos og andre formater
- Drive, energi, mod og arbejdsomhed
- Evnen til at arbejde selvstændigt og til at indgå som en del af et team
Stillingen er fast på 37 timer pr. uge.
Ansøgningsfrist:
Mandag den 4. september 2023.
1. runde samtaler: 8. september
2. runde (option): 12. september
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Politik, Analyse & Kommunikation Julie Halkier Nilsson. Send sms til 20 18 91 57 for at aftale tidspunkt eller på mail jueni@vejle.dk
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=382cfb37)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=382cfb37&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892463