Trivselskonsulent med fokus på ledelsesunderstøttelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Medarbejdere der trives og oplever et godt arbejdsmiljø er afgørende for, at vi på det regionale socialområde kan skabe de tilbud, som borgere med højt specialiserede behov har brug for. Vi ved, at god ledelse er en grundlæggende forudsætning for det. Så hvis du har lyst til i samspil med afdelingsledere at skabe vedvarende forbedringer til gavn for trivsel og arbejdsmiljø, er denne stilling måske noget for dig.

Socialområdet har igennem de seneste år sat øget fokus på det gode arbejdsmiljø og på at nedbringe sygefraværet, blandt andet med et større projekt om trivsel og sygefravær. Med denne stilling fastholder vi prioriteringen af området, hvor du som trivselskonsulent vil få et tæt samarbejde i det daglige med vores arbejdsmiljøkonsulent og lederne på socialområdet.

Om stillingen
Udførelse af kerneopgaven stiller store krav til medarbejderne på socialområdet. Det indebærer bl.a. risiko for væsentlige belastninger i form af fysisk og psykisk vold og trusler, samt følelsesmæssige høje krav til medarbejderne i kontakten med borgerne. Disse arbejdsvilkår kan i større eller mindre grad være forklaringer på, at trivslen på de enkelte arbejdspladser kan være udfordret og sygefraværet kan stige.

God nærværende ledelse er fundamentet for, at disse udfordringer kan håndteres på bedst mulige vis. Derfor prioriterer vi nu at ansætte en trivselskonsulent, der skal understøtte lederne i deres arbejde. Du vil som trivselskonsulent få et spændende og afvekslende arbejde, hvor du både vil have nogle faste opgaver og vil komme til at indgå i forløb med afdelingsledere ud fra, hvilken understøttelse netop den leder kan profitere af.

Du bliver en del af socialområdets afdeling - Drift og Udvikling - i regionshuset i Vejle. Her bliver du tilknyttet teamet ”Ledelsessekretariatet”, der består af seks medarbejdere og en teamleder. Udover tæt samarbejde med arbejdsmiljøkonsulenten vil du bl.a. samarbejde med medarbejdere i regionens HR-afdeling. I Drift og Udvikling har vi en uformel omgangstone og vægter både opgaveløsning og trivsel meget højt.

Dine primære opgaver bliver:
Du vil have en særlig rolle i forhold til at understøtte afdelingsledere i konkrete forløb. Det kan eksempelvis være at:

  • Bidrage til overblik og planlægning af aktiviteter for at fremme trivslen på afdelingen
  • Give konstruktiv sparring på ledernes forslag til arbejde med medarbejdertilfredshedsundersøgelser
  • Understøtte lederens systematik omkring opfølgning på igangsatte tiltag for eksempelvis håndtering af sygefravær
  • Stå for eller bidrage til facilitering af drøftelser i personalegrupper.
Ud over dette vil du selvstændigt og i samarbejde med arbejdsmiljøkonsulenten få nogle tværgående opgaver, hvor du mere strategisk og på tværs af socialområdet arbejder med at styrke arbejdsmiljøet og trivslen. Det indebærer bl.a.:

  • Tovholder for socialområdets tværgående løsningsteam for arbejdsmiljø, herunder udarbejde dagsordener og referater
  • Delt projektledelse med arbejdsmiljøkonsulenten ift. medarbejdertilfredshedsundersøgelser og opfølgning på disse for hele socialområdet og at understøtte udvalgte afdelinger
  • Planlægning af en årlig uddannelsesdag for hele arbejdsmiljøorganisationen sammen med arbejdsmiljøkonsulenten
  • Månedlig opdatering og overblik til ledelsen vedr. sygefraværsdata.

Kvalifikationer og personlige egenskaber:
Det er afgørende, at du er engageret og brænder for at styrke trivslen på socialområdet. Derudover forventer vi, at du:

  • har en relevant videregående uddannelse
  • har erfaring med ledelsesunderstøttelse og ledelsessparring i forhold til arbejdsmiljø og trivsel
  • arbejder systematisk, kan skabe overblik og har fokus på opfølgning
  • er stærk i din formidling, både skriftligt og mundtligt
  • er analytisk stærk og kan håndtere dataindsamling og –bearbejdning.
Hvad angår dine personlige egenskaber, er det særligt vigtigt, at du er god til at skabe tillidsfulde og gode samarbejdsrelationer, hvor du konstruktivt bidrager til at udvikle praksis. Du skal desuden trives med, at resultatet af dit arbejde skabes i samarbejdet med andre.

Oplysninger om stillingen
Stillingen forankres ledelsesmæssigt i Socialområdet, Drift og Udvikling i Region Syddanmark, som er en afdeling med ca. 25 medarbejdere. Du får arbejdsplads i regionshuset i Vejle, men du skal have lyst til fleksibel arbejdstilrettelæggelse, hvor der også er arbejdsdage på de enkelte sociale tilbud spredt ud over hele Region Syddanmark. Det er en forudsætning, at du har kørekort.

Stillingen ønskes besat fra 1. august 2023 (aftales nærmere i forhold til afholdelse af sommerferie).

Yderligere information om stillingen kan du få ved henvendelse til teamleder Anne Plougmann Lindsted på apl@rsyd.dk / 2462 8632 eller arbejdsmiljøkonsulent Jesper Holm Julius på Jesper.Holm.Julius@rsyd.dk / 2494 4289.

Din ansøgning
Ansøgningsfristen er den 5. juni 2023. Der afholdes samtaler den 12. juni 2023 og evt. anden samtale den 19. juni 2023. Mellem samtalerne vil du muligvis blive bedt om at gennemføre tests.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Syddanmark, Damhaven 12, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=198&ProjectId=225426&DepartmentId=6603&MediaId=2511&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834899

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet